Vejen, Sandheden og Livet

Når vi studerer videnskab, så vil vi gerne finde ud af, hvad der er rigtigt, og hvad der er forkert.

 

God viden er derforfor også et spørgsmål om at finde ud af, hvad vi kan tro, og hvad der er sand tro.

 

Det har Jesus Kristus én gang for alle sat på plads. Vi finder det i Johannes Evangeliet kapitel 14 vers 6. Læs det i sammenhæng i følgende klip fra Bibelselskabets hjemmeside.

Jeres hjerte må ikke forfærdes! Tro på Gud, og tro på mig! I min faders hus er der mange boliger; hvis ikke, ville jeg så have sagt, at jeg går bort for at gøre en plads rede for jer? Og når jeg er gået bort og har gjort en plads rede for jer, kommer jeg igen og tager jer til mig, for at også I skal være, hvor jeg er. Og hvor jeg går hen, derhen kender I vejen.«

Thomas sagde til ham: »Herre, vi ved ikke, hvor du går hen, hvordan kan vi så kende vejen?« Jesus sagde til ham:

»Jeg er vejen og sandheden og livet;

ingen kommer til Faderen uden ved mig. Kender I mig, vil I også kende min fader. Og fra nu af kender I ham og har set ham.«

Johannes 14,1-7

Sandhed er en person

Jesus Kristus er sandhed og liv i personlig skikkelse. Liv kan vi mennesker ikke skabe, fordi liv har sin oprindelse i ham. Forskere kan bruge årtier på at søge efter livets byggesten, men det forbliver en hemmelighed.

  

Astronomer søger efter liv i universet. Rumforskning har altid spørgsmålet om liv med, når rder sendes satelitter af sted væk fra Jorden.

    

christ brazil 450e

   

Tro er personligt

Sandheden er en person, Jesus Kristus.

Videnskab kan ikke forholde sig til en person, der er både liv og sandhed. Det kan tro.

Sandheden skal findes i kristendommen, fordi Jesus siger: Jeg er vejen, sandheden og livet.
    Der kommer mere her på godviden.dk om kristendom, sandhed og tro.